SEBARKAN PADA KENALAN
macam ni pun ada?
RM 20
penulis
kategori Anekdot
isbn 978-967-2018-11-7
berat 0 gram
tarikh terbit 01 April 2018
SINOPSIS

Bila pergi kenduri kahwin dan tengok ada benda yang tidak kena di mata kita, terus kita mengata tanpa fikir dah.

"Eee! Hitamnya laki dia tu. Dia tu putih. Dan macam tahi cicak."
"Gemuknya bini dia. Tak padan langsung dengan dia. Kalau dengan aku padanlah."
"Kenapa ye dia pilih janda? Anak dara bersepah di luar sana tu."

Fuh, ada masanya kita ni dah macam Tuhan. Suka hati saja nak tentukan hidup orang itu. Macam ni pun ada ke?

***

Pujangga ada menyebut, "Senyum itu kelopak dan ketawa itu bunga yang sempurna kembangnya."

"Saya tidak dapat menawarkan wang berjuta buat anda. Saya cuma mampu mengarang cerita sebagai penawar kepada duka lara semua."